Vanliga frågor & svar
Har ni kollektivavtal?
Ja, det har vi naturligtvis!
Är ni försäkrade?
Ja, vi har ansvars-försäkring hos IF
Har ni F-skattesedel?
Självklart innehar vi F-skatt.
Är priserna för hushållsnära tjänster inklusive moms?
För privatpersoner allt det alltid inklusive moms. Det står tydligt bland våra priser.
Hur bokar jag en provstädning?
Enkelt, klick på fliken ”Boka din städning idag” och fyll vår intresseanmälan. Vi ringer er och bokar ett möte hemma hos er så ni får träffa oss personligen och tillsammans går vi igenom just era behov eftersom att varje hus och familj är unika.
Hur lång tid innan måste jag avboka städning?
Du måste avboka städning minst 24 timmar innan själva städtillfället
Vem ansvarar för städmaterial?
Detta kommer vi överens på första mötet innan man påbörjar uppdraget.
Hur betalar jag?
Du betalar din räkning mot faktura i efterskott. Vi skickar fakturan via e-mail.
Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?
Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om försöker vi åtgärda det omedelbart. Vi har alltid en kvalitetsgaranti på 14 dagar.
Måste jag lämna ut nycklar?
Privatpersoner: Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
Företag: Nej, om kontoret är bemannat under städtiden behöver inga nycklar lämnas ut, är däremot städtillfället under kvällstid eller helg behöver vi nycklar och eventuellt larmuppgifter samt nummer till ansvarig person under just dessa timmar.
Är personalen hos IM Facility Service AB försäkrad?
Ja, alla i vår personal är försäkrade mot skador som uppstår under arbetstid.
Vi har också försäkring för skador på egendom om vår personal skulle råka orsaka det. Försäkringen gäller för upp till 10 miljoner kronor
Får man samma person som kommer varje tillfälle?
IM Facilitys mål är kontinuitet. Som kund har du samma personal, veckodag och tid för tjänsten. Oftast jobbar vi i par för att kunna täcka upp vid sjukdomar och ledigheter. Vi har även andra duktiga medarbetare som kan hoppa in om det skulle behövas.
Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?
Tänk på att det ska vara undanplockat från leksaker, kläder och andra föremål som kan hindra utförandet av arbete. Diskbänken skall vara fri från disk. Se till att blomkrukor, gardiner och andra föremål inte står i vägen för fönsterputsaren.
Måste jag lämna ut nycklar?
Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen börjar. Nyckelrutiner kan göras på olika sätt efter vad som passar er vardag bäst. Vi är vana med både nycklar och larm. Ger ni hemstädaren en nyckelkopia så skickar vi er en nyckelkvittens på att vi ansvarar för den och där vi binder oss till att nyckeln endast används vid överenskomna tider för hemstädning. Ett annat alternativ är att lägga nyckeln på ett överenskommet gömställe – t.ex. en blomkruka utanför huset.
Behöver du hjälp? Kontakta oss!
Vardagar: 08:00-17:00
Helger: Stängt
Email: Info@imfs.se